ARLI bv was van 1996 tot 2020 fabrikant van dragers op campers.

Van af 1 januari 2021 nemen we geen nieuwe klanten meer aan.


Link naar de openingspagina van ons bedrijf, klik hier.

Link naar de pagina met motorscooterdragers, klik hier.

Link naar de pagina met fietsdragers, klik hier.

Link naar de pagina met motorfietsdragers, klik hier.

In verleden hebben wij veel dragers op maat om bijvoorbeeld uw scooter of motor mee te nemen op vakantie achter op de camper.

Scooter is een sh300i en compleet kost dit € 2100.

Bij deze scooterdrager hebben we geen klemkoker gemaakt omdat deze in de weg zou zitten voor de deuren.

De drager is eenvoudig afneembaar door 2 spindels los te draaien en de drager van 15 kilo uit de insteek kokers te schuiven.

Soms voorzien we het subframe onder de camper van een kogelkoppeling zodat als de drager er af is er een aanhanger achter de camper mee kan.

Deze drager heeft een aluminium bumper en een aluminium oprit en een aluminium goot met voorwiel beugel en een klemkoker.

Deze drager heeft een aluminium bumper en een aluminium tranenplaat met sjorogen om de opblaasboot vast te zetten.

De bovenstaande drager is gemaakt van staal op een trekhaakframe en is uitneembaar.

De boven en onderstaande dragers zijn van geheel van aluminium.

Een lichte aanhangwagen kan nog onder de drager worden aangekoppeld worden.

Scooterdrager, de koker komt over het vlakke gedeelte van de treeplank van de scooter om deze vast te zetten.

Dit werkt in de praktijk perfect en hebben wij vele malen gemaakt in het verleden.

Waar nu de zwarte elastiek zit komt een spanner.

Vele aluminium kisten hebben wij in verleden op maat gemaakt.

Drager voor 4 fietsen, gemaakt volgens klantspecificaties.

 

We hebben vele trekhaken gemonteerd in combinatie met afneembare drager.

Twee afneembare RVS beugels op zijkant van camper gemaakt voor vervoer van surfplanken. We hebben diverse surfplank dragers gemaakt maar dat doen we niet meer.

De standaard verlichtingsets kosten 40 tot 80 euro voor witte kunststofplank met lampen en draad en snoer.

Als wij of u losse lampen gaat kopen en snoer en stekkers en het kost tijd en wij doen de montage dan wordt dit duurder.

De klant van bovenstaande foto wilde een apart wit gepoedercoate bumper hebben en dat hebben we gemaakt.

Nu nemen we geen werk meer aan als er wens is tot poedercoaten.

Hier hebben wij een bestaande scooterdrager op een auto gemonteerd

Mogelijkheden;
- Achterlichten in bumper of een standaard verlichtingsplank in het u profiel van de bumper
- Rek voor tandem of voor een fietskar of voor krattenberging, of voor een natte tent en dergelijke.
- Afneembaar die in verschillende maten is de fixeren.
- Aluminium kist voor de wasmachine / kist voor opblaasboot / kist voor vis spullen / kunnen wij op maat maken na aanlevering van schets van u.
- Drager kan ook goedkoper door bijvoorbeeld dat die wordt geleverd zonder verlichting wat mogelijk door u zelf wordt gemaakt.
- Gecombineerde trekhaak / drager.
- Drager voor 4 fietsen.

Klik hier voor meer foto's van motordragers en motorscooterdragers 

Let op gewicht en dan ook de hefboomwerking op de vooras. De achterasbelasting wordt groter door dat de last achter de camper hangt.
Daardoor wordt de voor as lichter en het gewicht wat deze lichter wordt dat wordt de achteras ook zwaarder.

Op onderstaande foto van 10 jaar terug is een afneembare drager te zien die net terug is van de verzinkerij / gemonteer is op een Mercedes sprinter camper.
Het subframe is voorzien van een kogelkoppeling zodat er ook een aanhanger achter de sprinter kan als de drager er af is.
Een drager met trekhaak was door ons voordeliger te leveren dan een trekhaak los te kopen en te monteren en dan een drager te laten monteren.

Sommige wagens hebben een can-bus elektrisch systeem en dan kunnen wij geen verlichting rechtstreeks aansluiten. Indien uw camper dit heeft moet u rekening houden met een draadboom met relaiskast + aansluitkosten van circa 250 euro extra.


De onderstaande foto is van een voorwielbeugel die we gemaakt hebben samen met de klemkoker op een bestaande drager.

Hierdoor kan de scooter eenvoudiger en veiliger er op en er af gereden worden en staat die veel steviger.