ARLI bv. is fabrikant van dragers op campers. We nemen weinig nieuwe klanten aan omdat het hier heel druk is.

Bedenkt voor u contact opneemt met ons of u naar Schagerbrug wilt komen. Als u niet met de camper en de motor naar Schagerbrug wilt komen bel of mail dan niet.


Link naar de openingspagina van ons bedrijf, klik hier.

Link naar de pagina met scooterdragers, klink hier.

Link naar de pagina met motorscooterdragers, klink hier.

Link naar de pagina met fietsdragers, klink hier.

Bij ons kunt u terecht voor een op maat gemaakte motordrager op uw camper. Deze dragers zijn duurder dan een bouwpakket drager die u bij een handelaar kunt kopen.

Als u op zoek is naar de goedkoopste drager neem dan geen contact op met ons en zoek verder.

Bel mij niet met de vraag hoeveel gewicht kan een ARLI drager hebben. Dragers van ons zijn sterk genoeg. De vraag is of uw camper sterk genoeg is.

Dan bedoel ik wat is laadvermogen op de achteras binnen wettelijke norm en wat is het technisch laadvermogen op de achteras.

Lees geen gewichten van het kenteken af. Weeg de camper op de vooras en op de achteras als u gaat nadenken over een drager.

Campers zijn meestal zwaarder dan men verwacht.

Ook als er op de motor nog 93 kilo extra zit dan is de drager stevig genoeg. Deze Iveco camper heeft dubbellucht achter en chassisbalken tot achter aan toe.

Dit soort motoren / deze gewichten kunnen meestal niet op normale campers met maximaal totaal gewicht van 3500 kilo

RVS subframe onder de camper met RVS insteek kokers. Drager verder van aluminium. Eenvoudig op en af rijden. Motor staat stabiel ook zonder spanbanden.

Buscampers kunnen vaak wat meer gewicht achter de camper dragen dan een normale camper ivm het lager eigen gewicht en de kortere achteroverbouw.

Bij ons kunt u ook terecht voor een op maat gemaakte kayakdrager op uw camper.

Deze is uitgevoerd als rollende slede in een rail waar kayak half in wordt gezet achter de camper. Dan wordt met een vork de achterkant van de kayak opgetild en met een katrol en touw

de slede naar voren getrokken. Daarna moet de vork in een sluiting worden gezet als borging.

De mevrouw van deze kayak kan dus alleen de boot op en van het dak krijgen.

Drager voor bmw F650

Bovenstaande foto; Voor deze klant hebben we de goot + voorwielbeugel en de oprit op maat gemaakt voor de MV Agusta 920cc brutale.

Hier boven een foto van een drager die we aan het bouwen zijn voor een Yamaha FZ1000.

In de bumper hebben we stripjes gelast om parkeersensoren in te bouwen.

Gewicht is geen probleem voor de volvo daar het een sterke auto is + dat de 2 accu's van 18 kilo per stuk voor de bijrijders stoel staan.

De draadboom van de volvo + het inlezen bij de dealer kost wel 300+ euro of zo.

Deze drager is met ledachterlichten uitgevoerd.

Suzuki DL650 achter op Mercedes van 6 ton

Kawasaki gn250

- Daarna maken wij een subframe onder de camper waar wij de goot op zetten waar wij de motor in hijsen om de plaats te bepalen.


- Controle of alles vrijloopt van de camper achterwand bij proefrit. Deze blauwe suzuki 650 zit op een Vario met een 6 tons chassis.


- In onverzinkte uitvoering zodat er nog wat aangepast kan worden.


Bouwwijze;
- Eerst moeten wij de camper en de motor hier hebben voor minimaal 1,5 werkdag. Bij een normale drager en 2 a 3 dagen bij een drager met meer opties.
- De goten worden op maat gemaakt op breedte van de band en op lengte van voertuig met voorwiel beugel.;
- Daarna word dragerframe gemaakt onder de camper met een bumper.
- Dan de goot er op met de scooter.
- Dan wordt de drager onder de camper vandaag gehaald en afgelast, lasspeters verwijderen, en gaten boren tbv volbad verzinken ;
- De drager gaat dan te verzinken ( thermisch volbad ) en komt na een circa dag of 10 terug.
- Waarna deze gemonteerd wordt onder de camper .

Drager is ook voorzien van een aluminium kist voor de berging van een benzinedrum.

Honda xr 600 achter op mercedes bus / camper.

KTM 625 achter op landrover.

Hier onder sta ik zelf op de foto toen we met de camper naar Schotland ( augustus 2010) gingen, met de gsx-r 750 uit 1991 achterop.

Bovenste deel van de foto is een GSX-R 750 uit 2001.

De boot is de Lankspur in de haven van Oostende.

Palmo, 3 wielige motor waar je niet mee omval, ik heb er mee gereden en het is even wennen maar je zit wel droog.

Drager voor een oldtimer motorfiets. Deze oldtimer motorfietsen zijn vaak behoorlijk zwaar.

Gebruikte drager op 4x4 sprinter gemaakt.

Deze camper heeft een afneembare drager en het is de zelfde camper als die hier onder. 

Subframe is voorzien van aanhangwagen koppeling.

Op de drager staat normaal een motorscooter.

Meeste dragers maken we afneembaar / met los subframe.
Wij kunnen op uw verzoek ook dragers van andere merken aanpassen of monteren.
Wij hebben het vlak voor de vakantie altijd erg druk omdat er dan veel klanten tegelijk komen en dan is de levertijd wat langer..
Wij maken ook goten voor garages in de camper om scooters in te zetten met eventueel een oprit en vastzet materialen daar bij.

Indien uw camper hier langer kan blijven dan is dat geen probleem omdat wij ook een grote stalling hebben.

Op de aluminium drager die afneembaar is en een laag eigen gewicht heeft staat een 450 cc enduromotor.

Nadat we deze drager hebben gemaakt is er een soortgelijke gemaakt voor een Suzuki DR400z achter op een caravan voor off-road gebruik.

Off-road motor op off-road caravan gemaakt. Wij hebben een kraanbaan in de werkplaats waar mee we scooters en motoren tijdens

de bouw mooi en veilig mee kunnen ophijsen om deze op de drager te zetten tijdens fabricage zo dat alles goed past.

De drager voor de XR600R is grotendeels van alumunium, de kokers voor de drager zijn van RVS.  

Bestaande drager van klant aangepast voor kawasaki 250 cc / nieuwe goot en oprit gemaakt / voorwiel beugel.

Een CB250 is een mooi motortje om mee te nemen op vakantie. RVS Subframe met trekhaak.

Kijk voor een filmpje van 1 van onze dragers op Youtube; http://www.youtube.com/watch?v=Rgq-d3DHUwA

of op http://www.youtube.com/watch?v=Ac3yZW4mO1Y

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met; ARLI b.v.  per mail info@arli.nl

Als toerist kom ik zo nu en dan met camper met motor achter op in Engeland. Meeste mensen die in de UK zijn geweest en op de wegen hebben gelet zullen het het met me eens zijn dat U een stevige drager moet hebben als je daar rij ivm de mindere kwaliteit van de weg. Daarin tegen hebben we in Nederland ( te veel) verkeersdrempels en dan heeft drager het ook te verduren. Dus wilt u een stevige drager kom naar Schagerbrug. Is u niet te vreden over uw huidige drager? Wij passen veel dragers aan en voeren soms reparaties a la minute uit.